4368Погода грозить киянам «сезоном дощів»
4084Черновецький позбувся опального зятя
3773На проспекті Науки бетономішалка розчавила «Тойоту» разом з водієм (ФОТО)
3700Приїжджих автомобілістів попросять змінити колеса
3518Четверо «патріотів» хотіли підірвати Януковича на День Незалежності?
3432Наступного року – три станції метро на Троєщину
3310Затриманий гітарист «Грін Грея» розповість про зірок шоу-бізу, погрязлих у наркоті
3285На Воровського некерований «МАЗ» влетів у будинок (ФОТО)
3030Столичне метро рятуватимуть подорожчанням проїзду?
2813

Трамвайний вагон «Пульман» 1909 року випуску знищили під час ліквідації колії на Набережному шосе, про це пише автор ЖЖ «Интересный Киев».
Це один з тих 4-осевих вагонів, завдяки яким київський трамвай вважався передовим в Російській імперії. Вони могли долати найкрутіші підйоми й повороти, і відзначалися високою місткістю. На багатьох фото саме ці трамваї йдуть по Хрещатику й Володимирському спуску.

У Києві на початку ХХ сторіччя з’явилося 74 таких вагона, виготовлених за кордоном і з бельгійським обладнанням. Деякі з них пережили Велику Вітчизняну війну і загалом працювали на місто понад 50 років. Потім частину цих трамваїв «переварили» на нові моделі, а частину передали іншим містам, де згодом їх пустили на металобрухт. У Києві «вижив» лише один «Пульман», тому що його в 1952 році переобладнали на пересувну електропідстанцію. За деякий час його «тимчасово» поставили біля метро «Дніпро» – більш як на півсторіччя. А в 90-х роках ще й обнесли огорожею.
Огорожа не допомогла. Халатні «ліквідатори» трамвайної колії знищили раритетний вагон.

«Тепер все. Більше таких нема і не буде. В музеях Європи не бачив. Відновлювати немає з чого, хоча найцінніше і важкоповторюване – теліжки і рама, – можливо, ще збереглися після казні», – робить висновок автор статті в ЖЖ.

За повідомленням Kievpress, вже відома реакція на подію голови комісії з питань культури і туризму Київради Олександра Бригинця.
«Цей трамвай міг бути історичною прикрасою міста, бо Київ – перше трамвайне місто Російської імперії. Такі об’єкти, як цей трамвай, не можуть безслідно щезати. Тому я як депутат звернувся до керівництва міста з вимогою розібратися в причинах халатного ставлення до об’єкта і, якщо це ще можливо, знайти ресурси для того, щоб відновити трамвай», – заявив Бригинець.
Після такого коментаря, залишається лише риторично запитати чиновника, чому «окраса міста» безславно іржавіла півсторіччя, ще й обнесена парканом?

Як відомо, 22 лютого міська влада вирішила демонтувати трамвайну лінію, яка з’єднувала Контрактову площу й міст Патона, щоб розвантажити рух автомобілів. Маршрут трамваю №5 назавжди пішов в історію Києва.
Фото з ЖЖ “Интересный Киев”
Про це також пишуть:
“Газета по-киевски”: В Киеве уничтожили 102-летний трамвайный вагон.
“Українська правда. Київ”: У Києві “випадково” знищили дореволюційний трамвай.
“Коментарі. Київ”: У Києві “випадково” знищили дореволюційний трамвай.
“Обозреватель. Кияни”: В Киеве уничтожили ретро-вагон.
104
0